Affärsidé

GRUNT arbetar för att göra snygga bilsportprodukter tillgängliga till ett bra pris, för vanligt folk. Vi ska leta upp bra produkter, direkt från fabrik, och sälja dem utan mellanhänder, direkt till slutkunden.

Vision

Alla som tycker att bilar blir roligare med sportiga detaljer ska kunna hitta produkter som tillåter dem att göra sin bil fräckare utan att göra ett stort hål i plånboken. Ingen ska heller behöva sitta illa, vare sig i bilen eller på kontoret.

Vår filosofi

Vi har fyra hörnstenar som vi bygger hela vår verksamhet på:
1. Vi ska erbjuda prisvärda produkter, alltså skippar vi mellanhänder.
2. Hata reklamationer. Eftersom vi hatar reklamationer gör vi, i alla lägen, allt vi kan för att undvika dem. Skulle vi mot förmodan få en reklamation lägger vi allt krut på att lösa den för att få en nöjd kund så snabbt som möjligt, även om det innebär merjobb för oss.
3. Alltid snabba svar. Vårt mål är att alltid svara på mejlförfrågningar inom 24 h.
4. Vi är lyhörda. Saknar du något i vårt Internetvaruhus så fråga. Vi är öppna för nya idéer och tar gärna hem nya produkter efter våra kunders önskemål. Vår målsättning är att sortimentet ska växa och vi låter gärna dig vara med och bestämma. 

Bakgrund

Grunt startades 2006 av Mats som fick idén till företaget efter sina resor till Kina/Asien sedan 20 år tillbaka. Företagsidén uppstod i kontakterna med en kinesisk fabrik av sportstolar. Stolarna såldes med framgång i Tyskland men saknade representation i Skandinavien. Med tillgång till ett starkt sortiment av sportstolar och övriga bilsportprodukter, växte idén fram att bygga ett Internetvaruhus för bilsportprodukter.

Kina är långt borta men Internet är nära. Mats startade verksamheten utifrån övertygelsen att han med sina kunskaper om kinesiska fabriker, arbetssätt och produkter ska kunna samla intressanta kvalitetsprodukter inom bilsport och göra dem tillgängliga för marknaden i Skandinavien till ett pris som upplevs oemotståndligt. I webbshopen ser du resultatet.